Kutya, cica, nyuszi 1

Kutya, cica, nyuszi 1

A derékfájós három segítő állata

Akik terápiára jártak hozzám, azok már biztosan tudják, hogy mi fog következni:

A kutya, cica, nyuszi.

Ezt a gyakorlaot mindenki megkapja házi feladatként, aki hozzám fordul fájó derekával. Egy egyszerű tornagyakorlatról van szó, ami csodákra képes. Ha csinálják...

 
Miért jó, ha csinálja?
  • Mert segíti a test, a porckorong regenerálódását, lazítja az izomzatot, és hatékonyabbá teszi a terápiát.
  • Mert a javulásért Önnek is meg kell küzdeni. A mindennapos torna egy új, hasznos rutin kialakítása, ami a legfontosabb segítsége marad a terápia befejezése után.
 
Most csak a gyakorlat végrehajtása kerül bemutatásra, a miértekkel és hogyanokkal egy másik alkalommal fogok foglalkozni.
  1.  Kiinduló helyzet: Helyezkedjen el négykézláb tartásban. Karok és combok a talajjal derékszöget zárnak. Lábfej a talajon, de ne a lábujjhegyeken támaszkodjon!
  1. Kutya: Emelje fel a fejét, engedje le a derekát, homorítson ki (magyarul ?pucsítson?). Ilyenkor a fejtető és a farkcsont finoman ?közelít? egymáshoz. Ne értse félre, nem az a cél, hogy összeérintse, arra esetleg a cirkuszi gumiemberek képesek. Csak finoman, jó érzéssel nyújtózzon bele. Ne erőltesse, mert azzal csak árt magának!

  1. Cica: Most púposítson. Áll a mellkashoz közelít, nyújtózzon bele fölfelé.

 

  1. Nyuszi: Üljön hátra a sarkára, homlokával érintse meg a talajt. Ez sokaknak nehézséget okoz, ilyenkor inkább a fenék kerüljön közelebb a sarkakhoz. Nem baj, ha a homloka meg se közelíti a talajt. A fő, hogy a derék kényelmesen megnyúljon. Homlokát alátámaszthatja két egymásra rakott öklével.

  1. Vissza kiinduló helyzetbe, és folytassa tovább. Kutya-cica-nyuszi. Keresse meg azt a pozíciót, ahol nem kell a tenyereket és a térdeket elmozdítani. Ismételje 20-szor egymás után kényelmes tempóban. Nem kell túl lassan, legyen egy kis dinamikája, és a légzést se kell kontrollálni.

  1. Ha kész van, akkor üljön át nyújtott ülésbe, és végezzen gerinccsavarást mindkét irányba. Ezt a gyakorlatot a következő alkalommal mutatom be. Ez egy sorozat, érdemes 2-3 sorozatot elvégezni egymás után.

 

Ez tehát az alapgyakorlata a derékfájós, azaz lumbágós embernek. A mai kor embere általában mozgásszegény életmódot él, aminek egyik következménye a derékfájdalom. A derékfájdalom legjobb ellenszere a rendszeres, nem túlerőltetett mozgás, mint például a napi 20 perc torna. Ehhez gyakran életmódváltásra van szükség, ami olykor ezzel a gyakorlattal kezdődik. És ha ez megtörténik, akkor hálásak lehetünk a derékfájdalomnak, mert általa tanultunk valamit.